Ekonomi
Bakan Işıkhan: İşsizlik 36 aydır tek haneli seyrini sürdürdü
Bakan Işıkhan, iÅŸ gücü istatistiklerine iliÅŸkin sanal medya hesabından açıklama yaptı. Işıkhan, “İşsizlik oranı, nisan ayında bir önceki aya göre 0,1 puan artış gösterdi. Geçen yılın aynı ayına göre ise 0,5 puan azalarak yüzde 8,2 olarak gerçekleÅŸti. Böylelikle 36 aydır tek haneli seyrini sürdürdü. İstihdam sayımız, aynı dönemde; 32 milyon 166 bin kiÅŸi, istihdam oranı ise yüzde 48,1 oldu. İş gücü sayımız, 35 milyon 34 bin kiÅŸi, iÅŸ gücüne katılma oranımız ise yüzde 52,4 olarak gerçekleÅŸti. İş gücümüzü artıracak, istihdamımızı güçlendirecek dinamik ve etkin politikalarımızı hayata geçirmeye devam edeceÄŸiz. En büyük hedeflerimizden birisi gençleri geleceÄŸin teknolojilerine ve üretime yöneltmek, nitelikli beceriler kazanmalarını saÄŸlayarak onları istihdama kazandırmaktır. Uyguladığımız GÜÇ gibi programlarımızın olumlu sonucu olarak bir önceki aya göre 0,8 puan, bir önceki yılın aynı ayına göre 1,4 puan azalan gençlerde iÅŸsizlik oranı yüzde 14,5’e geriledi. Gençlerin iÅŸgücü piyasasına geçiÅŸlerini kolaylaÅŸtıracak kapsamlı ve bütüncül politikaları uygulamayı sürdüreceÄŸiz. CumhurbaÅŸkanımız Sayın Recep Tayyip ErdoÄŸan’ın liderliÄŸinde ülkemizin çalışma hayatını geleceÄŸin ihtiyaçlarını da dikkate alarak geliÅŸtireceÄŸiz” dedi.