Sosyal medyada bizi takip edin

Emeklilik

Enflasyon farkına göre emekli zammı ve memur maaşı hesabı

Enflasyon farkına göre emekli zammı ve memur maaşı hesabı

Yayınlanma tarihi:

Güncelleme:

Enflasyon farkına göre emekli zammı ve memur maaşı hesabı
Google algoritmasına bırakmayın, okuyacağınız haberi siz seçin! Tıkla ve ekle

Enflasyon Farkına Göre Emekli Zammı ve Memur Maaşı Hesabı

Milyonlarca emekli, 4 Kasım’da açıklanacak enflasyon verilerini sabırsızlıkla bekliyor. Temmuz-Eylül dönemi enflasyon farkı %8,9 olarak belirlendi. SSK ve Bağ-Kur emeklileri için zam oranlarının hesaplanması tamamlanırken, en düşük emekli maaşı için de yeni rakamlar ortaya kondu.

4 Aylık Enflasyon Verileri Açıklanıyor

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) 4 Kasım’da ekim ayı enflasyon verilerini açıklayacak ve bu sayede 4 aylık enflasyon farkı netleşecek. Temmuz ayında %3,23, ağustos ayında %2,47 ve eylül ayında %2,97 olan aylık enflasyon verileri, toplamda %8,92’lik bir üç aylık enflasyon farkını ortaya çıkardı. SSK ve Bağ-Kur emeklileri için 3 aylık zam oranı kesinleşmiş durumda. Memur ve emekli maaş zamlarının belirlenmesi için ise %1,04’lük ek bir enflasyon oranı gerekiyor.

Merkez Bankası’nın Ekim Tahminleri

Merkez Bankası, ekim ayına ilişkin enflasyon tahminlerini %2,24’ten %2,39’a yükseltti. Bu verilerin hesaplanmasıyla 4 aylık enflasyon farkının %11,52’ye ulaşması bekleniyor. Bu durumda memur ve memur emeklileri için zam farkı %1,39 olacak ve toplu sözleşmedeki %6 ilave edildiğinde, toplamda %7,48 oranında kümülatif bir zam oluşması öngörülüyor.

Piyasa Beklentileri ve TÜFE Tahminleri

Piyasa Katılımcıları Anketi’nde TÜFE beklentisi %43,14’ten %44,11’e yükseldi. Bu oranlar gerçekleştiğinde SSK ve Bağ-Kur emeklilerine yansıtılacak zam %15,53 olacak. Memurlar için ise bu oran %11,33 olarak hesaplanacak.

SSK ve Bağ-Kur Emeklileri İçin 4 Aylık Zam Oranları

Gerçek Gündem’de yer alan tahminlere göre, maaş artışları şu şekilde olacak:

  • Bağ-Kur (Esnaf): 12.695 TL’den 14.157 TL’ye
  • Bağ-Kur (Tarım): 10.089 TL’den 11.251 TL’ye
  • SSK (2000 öncesi): 14.178 TL’den 15.811 TL’ye
  • SSK (2000 sonrası): 8.789 TL’den 9.801 TL’ye

En Düşük Emekli ve Memur Maaşları

En düşük emekli maaşı %10 artışla 10.000 TL’den 12.500 TL’ye çıkarıldı. Ocak 2025 zammıyla bu rakamın 14.000-15.000 TL aralığına yükselmesi bekleniyor.

  • En düşük memur emekli maaşı: 17.586 TL’den 18.901 TL’ye
  • En düşük memur maaşı: 39.205 TL’den 42.137 TL’ye
  • Bekar memur maaşı: 36.236 TL’den 38.946 TL’ye

BİZİ TAKİP ETMEYE DEVAM EDİN…
KAYNAK: HABER MERKEZİ

Son gelişmelerden ilk siz haberdar olmak için bizi takip edin.
Continue Reading
Reklam